torstai 9. toukokuuta 2019

EU VAALIVALHEET

Kun eurovaalit ovat taas ovella ja meitä patistetaan äänestämään vaaleissa, joiden lopputulokseen emme voi vaikuttaa mitenkään ja joka ei muuta yhtään mitään, aloitetaanpa eurovalheiden purkaminen tiedotteesta, joka jaettiin jokaiselle äänioikeutetulle äänioikeusilmoituksen mukana.

Tiedotteessa sanotaan, että europarlamentti on EU:n kansanedustuslaitos. Se on täyttä roskaa. Tämä mammutti on vain demokratian savuverho ylikansalliselle ja epädemokraattiselle hallintomallille. Euroedustajat eivät edusta mitään kansaa, eivätkä mitään kansallisia puolueita eivätkä kansalaisia. He edustavat europarlamentin ryhmiä, jotka eivät aja minkään kansan mitään etuja, vaan EU.n etuja. Se on tämän rahasyöpön ainoa tarkoitus - legitimoida EU typerien ja tietämättömien hölmöjen silmissä. Demokratian tai kansanedustamisen kanssa koko laitoksella ei ole mitään tekemistä.

Tiedotteessa väitetään, että europarlamentti on yhdessä EU:n ministerineuvoston kanssa EU:n keskeinen päätöksentekoelin. Tämä on valhetta. Europarlamentti ei päätä oikeastaan juuri mistään ilman komission hyväksyntää ja komission alotteita. Ministerineuvosto voi tehdä poliittisia linjanvetoja ja ratkaisuja rahoituksen suhteen, se voi esittää toiveita komissiolle, mutta se ei määrää komissiota. Ei myöskään europarlamentti.

Tiedotteessa luetellaan viisi kohtaa, jotka ovat siis europropagandaa puhtaimmillaan.

Kohta yksi väittää, että eurparlamentti päättää yhdessä jäsenvaltioita edustavan ministerineuvoston kanssa EU:n lainsäädännöstä. Tiedotteen mukaan parlamentilla on mahdollisuus pyytää komissiota esittämään lainsäädäntöehdotuksia. Kaikki valhetta. Todellisuudessa kuvio menee näin:

Komissio on ainoa Euroopan Unionin elin, joka voi tehdä lakialotteita. Näistä europarlamentti hyväksyy osan, osa tulee voimaan ilman europarlamentin käsittelyä. Europarlamentti voi esittää komissiolle TOIVEITAAN ja EHDOTUKSIAAN lakeihin, mutta komission ei tarvitse ottaa niitä huomioon. JOS europarlamentti torppaa komission lakiesityksen, ja tämä ei siis koske kaikkia komission määräämiä lakeja, laki menee uudelleen valmisteluun. Yleensä näin ei käy. Ministerineuvostolla on vielä vähemmän päätösvaltaa eurolainsäädäntöön kuin europarlamentilla.

Kohta kolme väittää, että europarlamentti päättää EU:n budjetista ja rahoituksesta. Ei pidä paikkaansa. Parlamentti voi esittää mielipiteensä budjetista, mutta sillä ei ole siihen mitään päästösvaltaa eikä vaikutusvaltaa. Budjetin laatii komissio jäsenvaltioiden edustajien kanssa käymiensä neuvottelujen pohjalta, joskus näiden vastalauseista huolimatta. Europarlamentin suurimmat ryhmät tukevat komission budjettiesitystä aina ja varmistavat sen läpimenon.

Kohta neljä väittää, että EU-parlamentti valitsee komission puheenjohtajan. Ei pidä paikkaansa. Komissio valitsee itse omat jäsenensä jäsenmaiden ehdottamien joukosta. Yleensä komissio valitsee kenet haluaa valitsemalla mieleisensä. Parlamentti voi torjua yksittäisten komissaarien valinnan, mutta se ei voi esittää omia ehdokkaitaan tai vaikuttaa ehdokkaiden valintaan millään tavalla. Se ei siis päätä oikeastaan mistään, koska yleensä europarlamentin suurimmat ryhmät ovat komission kumileimasimia eikä niillä ole mitään muuta agendaa kuin EU. Yhtään komissaaria ei valita parlamentista, eikä yksikään komissaari ei edusta kotimaataan, eikä aja sen asiaa. Eli Jyrki Katainen ei ole sekuntiakaan komissiossa ajanut kotimaansa etuja. Komissio on yhtä kuin EU. Komissaareja ei ole äänestänyt yksikään eurokansalainen missään vaaleissä virkaansa.

Samassa kohdassa sanotaan, että parlamentilla on myös mahdollisuus antaa epäluottamuslause komissiolle. Kyllä, mutta ne eivät johda yhtään mihinkään. Yleensä sellaisilla ei ole mitään läpimenonmahdollisuuksiakaan, koska kaikki suurimmat europarlamenttiryhmät tukevat EU:ta, joka on käytännössä komissio. Jos ne menisivätkin läpi, niillä ei ole mitään seuraumuksia. Yksikään komissio ei ole eronnut europarlamentin epäluottamuksen takia koko EU:n historian aikana, eikä tule eroamaankaan.

Kohta viisi väittää, että europarlamentti valvoo erityisesti komission toimintaa. Se on täyttä roskaa. Komissio ei ole tilivelvollinen parlamentille läheskään kaikesta tekemisestään ja päätöksistään, joten ajatuskin on täysin absurdi. Niiltäkin osin, joissa parlamentilla on edes mielipideoikeus komission tekemisiin, parlamentti ei yksinkertaisesti kykene valvomaan komission toimintaa eikä eurokraattien operaatioita. Se ei ole mahdollista. Parlamentilla ei ole sellaista instrumenttia, joka kykenisi reaaliajassa seuramaan komission toimintaa, päätöksiä ja tekemisiä.

Direktiivien eli EU-lakien muotoilu, valmistelu ja esittäminen ovat vain ja ainoastaan komission oikeus. Europarlamentti ei tee lakiesityksiä, eikä siten ole mukana lakipäätöksissä kuin rajoitetuin osin. Osa direktiiveistä tarvitsee parlamentin hyväksynnän, osa ei. Mutta EU-lainsäädäntö on muutakin ja siihen parlamentilla tai ministerineuvostolla ei ole mitään sanomista. Komissio voi halutessaan antaa säädöksiä ja asetuksia, jotka ovat siis juridisesti sitovia, mutta joihin parlamentilla ei ole mitään sanomista missään vaiheessa.

Eli totuus europarlamentista on tämä.
1. Se ei päätä eurolaeista.
2. Se ei edusta yhtään kansaa tai kansalaista.
3. Se ei kykene valvomaan komissiota, eikä määräämään sitä.
4. Kukaan ei tiedä miksi europarlamentti on olemassa, koska se on todellisuudessa täysin ylimääräinen ja turha elementti, JOLLEI sen olemassaolon tarkoitus ole harhauttaa kansalaisia kuvittelemaan, että tämä on demokratiaa.

Jos joku ei usko että näin on, kannattaa ottaa se Google käyttöön ja hakea Netistä tietoa. Suomen kielellä hakutulokset ovat yleensä suomalaisten poliitikkojen ja virkamiesten kynäilemää lööperiä, mutta englanninkielellä saa jo totuudenmukaista tietoa aiheesta. Ota selvää ja hämmästy kuinka sinulle valehdellaan joka päivä Euroopan Unionista.
Muistutukseksi EU-menestystarinan todellinen seuraus: Suomi siis liittyi Euroopan Unioniin 1995. Katso kuinka valtion velka on kehittynyt sen jälkeen eurojäsenenä ja Euroopan Unionin jäsenenä ja vertaa sitä 1980-luvun hulluihin vuosiin. Niinpä.

PS. Tiesitkö, että europarlamentti muuttaa kerran kuukaudessa Brysselistä Strasburgiin neljäksi päiväksi? Joka kuukausi, joka vuosi. 12 kertaa vuodessa. Miksi? Kukaan ei tiedä. Luultavasti rahan takia. Koska KOKO tuhansien henkilöiden europarlamentti edustajineen, virkamiehineen, papereineen, tietokoneineen, kansioineen ja kuitteineen muuttaa, tarvitaan todellinen rekka-armeija hoitamaan tavaramuutto. Henkilökuljetukset ovat toinen asia, mutta pelkkä rekkaralli tulee maksamaan vuosittain noin 300-350 miljoonaa euroa. Vain siksi, että europarlamentti muuttaa kerran kuussa neljäksi päiväksi toiselle paikkakunnalle. Tässä tiivistyy koko Euroopan Unionin toiminta.
https://www.youtube.com/watch?v=HgSg2zZZdbQ

6 kommenttia:

  1. Olisi tietysti valaisevaa tietää, kuinka moni mepiksi hinkuva tietää näistä. Voi toki olla, että tietoa on, mutta ajattelee, että kaipa sitä voi messevällä palkalla ja luontaiseduilla istuskellakin siellä tyhjän panttina - ja onhan se mep titteli myös meriittiä sitten kotimaassa. Jos sellainen mahti maailmassa löytyy, joka palauttaa unionin itsenäisten valtioiden vapaakauppaliitoksi, niin se ei ainakaan ole EU parlamentti. Ainoa toivo taitaa löytyä Itä-Euroopan maista, Unkarista, Puolasta ja Tsekeistä.

    VastaaPoista
  2. Vuonna 1994 opiskelin Brysselin liepeillä ja silloin jo näki, että Suomi tulee menemään taaksepäin ja pahoin, vakka kovasti sitä yritettiin vakuuttaa millainen onnela Suomelle ja sen kansalle eeuu tulee olemaan. Pelkästään maatalous ja maatilat olivat täällä jo silloin paaljon paremmalla mallilla.

    Syy miksi rekkaralli Brysselin ja Strasburgin välillä tapahtuu, johtuu siitä että eeuu perustettiin siellä, Pääpaikaksi valikoitui Brysseli kompromissina sillä Ranskalaiset vaati itsepintaisesti Strasburgia eeuun pääpaikaksi. Jotta tilanne ratkeaisi ja ranskalaisten mieliksi, Brysseli tavallaan valikoitui puolueettomaan maahan Ranskan ja Saksan sijasta ja Strasbourgiin luvattiin kokoontua ranskalaisten mieliksi, muistaakseni kaksi kertaa vuodessa. Rekkaralli oli jo tuolloin olemassa ennen Suomen liittymistä ja muistaakseni tuota väliä seilasi ainakin 2000, ellei enemmän, täysperävaunullista asiakirjoja sun muuta jätettä. Kuitenkin useita satoja kilometriä pitkä rekkakolonna, Perille päästyään lasti purettiin ja heti täytettiin takaisin. Siis aivan turhaa ja tyhmää touhua, mutta kuvaa hyvin millaiseenn pölhöläään hölmölän piti liittyä.

    VastaaPoista
  3. Isot pojat ja tytöt ovat jo asiat päättäneet, joten mitäpä me päätämme muuta kuin vaivaamme, esim.:

    https://www.suomenuutiset.fi/uusi-pelinavaus-vahintaan-neljannes-eu-budjetista-ilmastonmuutoksen-torjuntaan/

    Jne...

    VastaaPoista
  4. EU on kuulema Suomessa suositumpi kuin koskaan....
    Ilmeisesti tietämys asioista on surkeaa.
    Huvittavaa on esim Turun moottoritien varrella olevat kyltit: Osittain EU:n rahoittama hanke. Ja kaikki muut mihin saamme rahaa kerjättyä.
    Meidän ihan OMUA RAHOJA ovat kaikki mitä sieltä saadaan ja osa jää vielä saamatta!
    Ja nämä eurostoliittoon sokeasti uskovat toitottavat että SAAMME unionilta rahaa!
    Vähän sama jos meikäläinen antaisi vaimolle tilipäivänä koko liksan. Sitten kehuisin vaimon anteliaisuutta kun saisin ruinattua osan itselleni...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä vertaus ja muutenkin ASIAA! Mutta tyhmääkin tyhmempi kansa vain tyhmistyy, jos voi ja näyttää voivan!

      1% mieleltään

      Poista
    2. Huippu tekstiä ja totta - ikävä kyllä! Mutta mitäpä voi - kansan enemmistö uskoo mieluummin EI TOTUUTTA! Ja äänestämällä vaikuttaminen - nähtiinpä taas edeuskuntavaalien vaikutus...

      1% mieleltään

      Poista