lauantai 20. huhtikuuta 2019

HERÄÄ, SUOMI !

Eurovaalifarssi on tulossa ja meille valehdellaan taas päin naamaa, että suomalaiset valitsevat edustajansa europarlamenttiin. Todellisuudessa yksikään suomalainen meppi, europarlamentin jäsen, ei aja suomalaisten tai Suomen etuja europarlamentissa. Se on vale. Hän ei aja siellä edes kotimaassaan olevan puolueen asioita. Hän sijottuu europarlamentissa johonkin yleiseurooppalaiseen "ryhmittymään" eli europuolueeseen. Suurin osa suomalaisista äänestäjistä ei edes tiedä tätä, eikä sitä heille kerrotakaan, jotta illusio demokraattisesta EU:sta säilyisi. Kuten virallinen kuvakin europarlamentin paikkajaosta paljastaa täysin kirkkaasti, europarlamentissa ei ole suomalaisia puolueita, eikä Suomen edustajia. Mutta meppien palkat ja taloudelliset edut ovat hyvin riittoisat.
Tämä europarlamentti, jonka jäsenistä vain 13 on suomalaisia, päättää suurelta osin Suomen asioista. Näistä päättäjistä 738 on ulkomaalaisia. Siis Suomen asioista europarlamentissa on päättämässä 738 ulkomaalaista, joista ani harva, jos kukaan, on edes käväissyt Suomessa. Tämä europarlamentti ilmoitti julkilausumassaan joulukuussa 2016 olevansa ENSISIJAINEN parlamentti KOKO EU:N ALUEELLA. Se siis julisti, että Suomen parlamentti eli eduskunta on sen silmissä toissijainen eli sille alistettu. Tämä on vastoin Suomen perustuslakia. Se on valtiosääntömme vastaista. Mutta kaikki suomalaiset puolueet ja virkamiehet hyväksyvät tämän. Miksi? En tiedä. Tuohan voidaan nähdä maanpetoksellisena toimintana, mutta se ei haittaa virkamiehiä ja poliitikkoja, koska kukaan ei haasta heitä, eikä aseta heitä vastuuseen perustuslain ja valtiosääntömme vastaisesta toiminnasta.

Jotta eurodemokratian täydellinen harhakuva tulisi jokaiselle selväksi, katsotaanpa kuinka 70% suomalaisia koskevasta lainsäädännöstä syntyy EU:ssa.
Selitetäänpä kuvaa selkokielellä. Toisin kuin meille on valehdeltu koko Euroopan Unionin jäsenyyden ajan, jäsenvaltioiden väliset kokoukset eivät säädä lakeja, vaan neuvottelevat EU-sopimuksia. Näissä sopimuksissa määritellään EU-lakien parametrit ja perusta. Toisin kuin meille on valehdeltu koko EU-jäsenyyden ajan, jäsenvaltioiden johtajien kokouksissa eli ns. Eurooppa neuvostossa ei päätetä mitään eurolaeista. EU-jäsenvaltioiden johtajien kokouksissa hyväksytään EU-sopimuksia ja se voi antaa "opastusta" koskien EU-sopimuksia ja EU-presidentin virkaa koskien. Se ei kuitenkaan päätä esim. EU-presidentistä.

EU:n presidentin valitsee komissio, jonka ehdokkaasta europarlamentti voi sanoa mielipiteensä. EU-presidentti toimii Eurooppa neuvoston kokouksissa puheenjohtajana ja edustaa EU:ta ulospäin. Mitään muuta virkaa tai valtaa ei EU-presidentillä ole, mutta palkka on kohdillaan. Euroopan lakiasiain ja sisäasiain neuvosto on se elin, joka hyväksyy EU-lait, jossakin määrin yhdessä europarlamentin kanssa. Euroopan Unionin komissio on se elin, joka esittää uusia lakeja ja valvoo niiden toimeenpanoa.

Europarlamentti voi sanoa mielipiteensä EU-laeista ja päättää niistä rajoitetuissa tapauksissa, lähinnä maahanmuuttokysymyksissä ja joissakin muissa yhteyksissä. Se ei esitä uusia lakeja, eikä päätä niistä, kuin hyvin rajoitetusti. EU-komiteat ja työryhmät vastaavat jäsenmaiden kesken käytävistä neuvotteluista koskien lakiehdotuksia ja kulloista politiikaa. Jäsenvaltiot eivätkä työryhmät, tai komiteat, esitä uusia lakeja.

Tämä on siis se koneisto, jossa suomalaisten osuus on sadasosia. Tämä ylikansallinen valtakoneisto päättää sinun elämästäsi. Sinulla ei ole mitään sananvaltaa tai vaikutusvaltaa tässä järjestelmässä, koska se on koko homman ideakin. Voit rauhoitella itseäsi äänestämällä eurovaaleissa ja uskotella itsellesi, että vaikutat. Todellisuudessa sinulla ja äänestämälläsi ehdokkaalla ei ole mitään merkitystä. Ulkomaalaiset päättävät tuhansien kilometrien päässä sinun kohtalostasi.

Millon viimeksi äänestit komissaaria? Etkö äänestänytkään? Ja kuitenkin komissio hallitsee suvereenisti koko Euroopan Unionia. Miten tämä järjestelmä voi olla demokraattinen? No, ei se sellainen olekaan. Se on ylikansallista harvainvaltaa, jolle suomalainen poliittinen eliitti ja virkamieseliitti ovat luovuttaneet kotimaasi. - Me olemme luovuttaneet rahapolitiikan päätösvallan Brysselliin, sanoi vt. pääministeri Alexander Stubb juuri ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja ja oli aivan oikeassa. Suomella ei ole omaa valuuttaa, eikä näin ollen myöskään mitään todellista omaa talouspolitiikkaakaan. Ruotsilla on edelleen oma valuutta, joka mahdollistaa suuremman toimintatilan talouspolitiikassa ja juuri siksi Ruotsin taloudella on mennyt hyvin viimeiset 10 vuotta kun Suomi on vajonnut yhä syvemmälle velkasuohon ja ulkomaalaisten hallintaan.

Kuka sitten valitsee komissaarit, jos heitä ei valita vaaleilla? EU-parlamentti saa sanoa ehdokkaista mielipiteensä, mutta se ei heitä valitse, jos komissio päättää toisin. EU-parlamentti ei myöskään ehdota ehdokkaita. Jäsenvaltiot yleensä esittävät omat ehdokkaansa EU-presidentin kanssa konsultoituaan. Komissio sitten hyväksyy ehdokkaan, jos hyväksyy, jonka jälkeen ehdokas menee parlamentin hyväksyttäväksi. Yleensä komission ehdokas hyväksytään, koska parlamentti ei voi estää komissaarin valintaa. Se voi tosin kaataa koko komission, mutta tätä ei ole tapahtunut, vaan ehdokkaat on valittu jollakin konstilla. Eurooppa neuvosto asettaa muodollisesti uuden komission tämän prosedyyrin jälkeen, jota siis vanha komissio kontrolloi koko ajan. Eurooppa neuvosto ei voi erottaa komissiota, mutta se protestoida niin halutessaan. Näin ei ole tehty.

Uusi EU-komissaari eli komission presidentti hyväksytään europarlamentissa yhden äänen enemmistöllä. Ehdokkaan valitsee Eurooppa neuvosto, joka voi myös vaihtaa ehdokkaansa ja tarjota uutta, jos parlamentti sanoo sen ehdokkaalle Ei. Näin ei yleensä tapahdu. Tämä valintaprosessi muuttui 2014 eurovaalien jälkeen, jolloin ehdokas valittiin suurimman europarlamenttiryhmän riveistä. Yksittäisten komissaarien ehdokkuuden ratkaisevat EU-komiteat, joiden lausunnot ratkaisevat asian. Jos tulee hylkäys, ehdokas vaihdetaan. Eli uudistus vei jäsenvaltioilta senkin vallan.

Sinä et missään vaiheessa ole äänestämässä komissaareista missään vaiheessa. Europarlamentissa suomalaisia on siis 13 ja komissaareista vain yksi. Eli 751 europarlamentaarikon joukossa meillä on 13 suomalaista, jotka eivät aja Suomen etuja missään, vaan edustavat omia euroryhmiään. Yksikään komissaari ei edusta kotimaataan, vaan Euroopan Unionia, eli komissiota. Ei edes se yksi suomalainen 28 komissaarin joukossa. Tulevaisuudessa voi olla niin, ettei meillä ole edes yhtä ainoaa komissaaria. Tavoitteena on rajata komissaarien määrää ja mikäli näin käy se tarkoittaa Suomen kaltaiselle kääpiölle suomalaisen komissaarin katoamista. Se tarkoittaa sitä, että vain ulkomaalaiset hallitsisivat Suomea. EU:ta kehitetään jatkuvasti siihen suuntaan, etteivät jäsenvaltiot voisi sekaantua eurokratian luomiseen.

Entä se talous? Meille valehdellaan koko ajan, että EU on taannut maamme talouden hyvinvoinnin ja menestyksen. Noinko on? No, onneksi meillä on nyt kovaa faktaa EU-jäsenyyden ajalta, kovia lukuja, eikä mitään mutu-pohjalta annettuja lausumia. Unohtakaa siis ne puheet ja pälinät, tässä tulee armotonta faktaa.

Suomi on maksanut Euroopan Unionille jäsenmaksuja koko ajan. Tuo summa vaihtelee hieman, mutta on pyörinyt siinä miljardin hujakoilla, sen kahden puolen. Jäsenmaksua vastaan Suomi saa EU:lta erilaisia tukia, maataloustukea ja muita tukia. Suomen aseman maksajana määrittää yksinkertainen laskutoimitus. Jäsenmaksu miinus saadut tuet. Jos olemme saaneet enemmän tukia kuin olemme maksaneet jäsenmaksuja, olemme plussalla. Jos emme, olemme miinuksella. Jos olemme miinuksella Suomesta käytetään eurokraattien termiä Nettomaksaja. Tätä on siis jatkunut nyt noin 24 vuotta eli meillä on nyt yli kahden vuosikymmenen ajalta näyttöä siitä miten Suomi ja suomalaiset veronmaksajat ovat hyötyneet.
https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/
Tämä on Suomen asema Euroopan Unionissa. Me olemme nettomaksaja. Selkokielellä: me olemme maksaneet enemmän kuin olemme saaneet. Kun kaikki saamamme maataloustuet, kulttuurituet, muutostuet, projektituet, hanketuet, energiatuet, kaikki mahdollinen Euroopan Unionin Suomelle myöntämät tuet lasketaan yhteen, olemme edelleen miinuksella. Vuosien 1995-2017 välisenä aikana olemme hävinneet riihikuivaa veronmaksajien rahaa yhteensä 5,621 miljardia euroa. Yli viisi miljardia taloudellista tappiota pelkissä jäsenmaksuissa.

Kun euron tuomat kustannukset lasketaan kasaan olemmekin jo kymmeniä miljardeja tappiolla. Euroon meni veronmaksajien rahaa yli 20 miljardia. Tähän päälle voidaan laskea Venäjä-pakotteet, joita muut eivät noudata, erilaiset rahareijät ja veroparatiisin pankkituet yms. Laskutavoista riippuen suomalaisilta veronmaksajilta ja valtion taloudelta on kadonnut rahaa, siis tullut taloudellista tappiota yli sata miljardia euroa. Summa voi olla tätäkin suurempi.
http://rayhablogi.blogspot.com/2017/10/suomi-eun-heittopussi.html

Euroopan Unioniin liittyy myös se myytti, että euroalue olisi taloudellisen kasvun alue. Todellisuudessa se on taantuva ja pysähtynyt talousalue. Yhdysvalloissa talous kasvaa presidentti Trumpin valtakauden alettua, Britannian talous kasvaa Brexit-veivaamisesta huolimatta, Venäjän taloudella menee lujaa ja Kiina porskuttaa menemään jossakin hyvin kaukana kärjessä. Euro on yksi maailman tasapainottomimmista valuutoista, kuten 2008 nähtiin.


Ja entä se valtio, se Suomi? Onneksi meillä on tästäkin olemassa hyvin selkeä havainnekuva. Muistakaa mitä teille on koko ajan valehdeltu EU:n hyödyistä. Maa vajosi lamaan 1991 ja meille on kerrottu kuinka Euroopan unionin jäsenyys pelasti valtion ja maan talouden. Jokainen voi katsoa miten on käynyt ihan omilla silmillään, täysin tyynesti ja viileästi. Kun Suomesta tuli jäsen vuonna 1995 lama oli jo iskenyt maahan täydellä voimallaan. Se ei siis toiminut viiveellä. Tapahtui jotakin muuta. Suomi liittyi Euroopan Unioniin.

Talouttakin karmeampaa on tietenkin itsenäisyyden menettäminen. Valtiollisen suvereniteetin ja kansakunnan itsemääräämisoikeuden menettäminen. Sen hintaa ei rahassa voi mitata. Suomen itsenäisyydestä on maksettu äärettömän kova hinta sodassa ja rauhassa. 90 000 suomalaista antoi henkensä itsenäisen kotimaan puolesta. Heidän lapsensa antoivat itsenäisyyden pois laukaustakaan ampumatta. He myivät ja myyvät maansa ulkomaalaisille firmoille pala palalta. He muuttivat Suomen yritykseksi 1995 teille mitään kertomatta ja väittävät edelleen, ettei sillä ole merkitystä ja ettei se varsinaisesti liity EU-jäsenyyteen, paitsi alv;n tiimoilta. Uskotko?
http://rayhablogi.blogspot.com/2014/12/isanmaasi-suomi-onkin-yritys.html

Lopuksi voimme tarkistaa mikä on tämän Suomen asema kansakuntana, kotimaana. Itsenäisen valtion tunnusmerkistö on varsin selvä.
Oma lippu. Meillä on lippu, mutta sen rinnalla on EU:n tähtilippu.
Oma raha. Meillä ei ole omaa rahaa.
Oma kansanedustuslaitos maan korkeimpana lakiasäätävänä elimenä. Europarlamentti on julistanut itsensä tähän asemaan, eli meillä ei ole tätäkään.
Oma lainsäädäntö. EU säätää noin 70% kaikista uusista laeista, jotka Suomi jäsenvaltiona ratifioi automaattisesti. Me emme voi vaikuttaa millään tavalla tuohon lainsäädäntään. Meillä ei siis ole omaa lainsäädäntävaltaa.

Me emme siis ole enää itsenäinen valtio, me emme ole suvereeni valtio. Me emme ole normaali valtio. Me emme ole enää itsenäinen kansakunta muiden itsenäisten valtioiden joukossa. Me olemme osavaltio, alusmaa, ulkomaalaisten hallitsema Euroopan Unionin rajamaakunta.

Olisikohan jo aika herätä ja katsoa aikuisen silmin todellisuutta? Olisikohan jo aika ottaa se pilleri? HERÄÄ, SUOMI !

3 kommenttia:

  1. Hyvä ja asiallinen kirjoitus. Minulle tuo oli jo tuttua kamaa, kiitos Sanden aikaisempien asiaa koskevien kirjoitusten. Valtaosa suomalaisista ei tosin näistä asioista tiedä eikä mikään media näitä tule esille nostamaan.

    Pitäisikö sitten EU-vaaleissa äänestää lainkaan? Tätä kysymystä olen itsekin puntaroinut. Olen kallistunut sille kannalle, että parempi kuitenkin äänestää jotakin kansallismielistä ehdokasta kuin olla äänestämättä lainkaan. Suomen mepit ovat siellä tietysti vain pisara, mutta monissa EU-maissa kansallismieliset ovat nosteessa ja riittävän suuren painoarvon saadessaan voivat perustaa oman ryhmän EU-parlamenttiin. Sillä olisi jo jotakin vipuvoimaa päätöksen teossa, vaikka EU onkin perusteiltaan pelkkä demokratian kaapuun puettu diktatuuri.

    VastaaPoista
  2. Olin itse alun perinkin EUhun liittymistä vastaan, ja katson edelleen, että äänestäminen EU-vaaleissa merkitsee omakohtaisen legitimiteetin myöntämistä sille sirkukselle. Ei tule tapahtumaan. Sanden ansiokas kirjoitus lähinnä nostaa veetutuskäyrää asian tiimoilta.

    VastaaPoista
  3. Eduskunta/ministeriöt ovat siinä mielessä hassuja työpaikkoja, kun työt vähenee (ulkoistetaan), niin palkkioita edelleen nostetaan ja henkilöstön määrää ei sopeuteta tilanteeseen.

    VastaaPoista