torstai 5. toukokuuta 2016

AVOIN KIRJE HSL:N JOHDOLLE: KUINKA JOUKKOLIIKENTEEN KÄYTTÖ ROMAHDUTETAAN

HSL:n kusipäiset idioottijohtajat ovat suunnattomassa neroudessaan keksineet, kuinka pääkaupunkiseudun joukkoliikenteestä pudotetaan pois jokainen, jolla ei ole älypuhelinta. Suunnitelman mukaan jatkossa lipun saa vain älypuhelimeen ladattavalla sovelluksella. Tämän täytyy olla idioottimaisin aivopaska mitä joukkoliikenteeseen on koskaan keksitty, sillä tämä estää jokaisen asiakkaan jolla ei ole älypuhelinta.

Eläkeläisistä suurimmalla osalla ei ole älypuhelinta. Köyhillä ei ole älypuhelimia. Minullakaan ei ole sellaista, enkä tule sellaista koskaan hankkimaankaan, kuten ei moni muukaan. Itseasiassa kännykkämarkkinoilla kuumin trendi kulkee juuri päinvastaiseen suuntaan, sillä erilaiset mobiililaitefuusiot ovat tulevaisuuden laitteita ja älypuhelimesta tulee lähitulevaisuuden cd-levy.

HSL on siis suuressa neroudessaan päättänyt leikata joukkoliikenneasiakkaistaan runsaan kolmanneksen pois, ehkä suuremmankin osa, mikä tässä taloudellisessa tilanteessa onkin ihan vitun nerokasta. Juuri kun länsimetron suurinvestoinnit vaatisivat lisää kassavirtaa, HSL keksii miten se saadaan rajusti vähenemään. Sensijaan, että HSL keskittyisi lisäämään asiakasmäärää ja houkuttelemaan ne satunnaisetkin käyttäjät kyytiinsä, se tekee kaikkensa ajaakseen ulos kymmeniä tuhansia asiakkaitaan.

Lipunmyynnin poistaminen on viherkokoomuslaisten typerimpiä utopioita, jotka leijuvat tukevasti propellipäiden pierujen katkussa. Jos Lontoossa huomattiin, ettei tällaiseen systeemiin voida koskaan mennä, on käsittämätöntä, että Helsingissä asustaa hattivattien lauma, jonka mielestä tällainen visio on taivaan mannaa. Ettekö te elä todellisuudessa? Mikä teitä vaivaa?

Miten helvetissä luulette turistien toimivan?? Ja onko todellakin niin, että HSL:n tärkein tehtävä on pakottaa ihmiset hankkimaan älypuhelimia vain siksi, että ilman sellaista ei HSL:n busseissa, junissa ja ratikoissa matkusteta?? Tämä on pohjanotteeraus. Tämä on tasan päinvastoin koko joukkoliikenteen ideaa ja perustaa. Joukkoliikenteen ideana on saada mahdollisimman moni käyttämään sitä, eikä sen käytön hankaloittaminen ja vaikeuttaminen, tai eläkeläisten kohdalla jopa sen estäminen.

Mitä sanotte 78-vuotiaalle äidilleni, joka ei edes osaa käyttää Nettiä? Että painu sinä mummeli vittuun meidän hienoista matalalattiavehkeistä?? Niin hän tämän uutisen mieltää.

Asiakaspalvelupäällikkö, eroa. Et osaa työtäsi, eikä sinulla ole mitään käsitystä siitä mikä joukkoliikenteen perusajatus on. Se on helppous ja saatavuus. Yrität kaikin tavoin tehdä tasan päinvastoin. Vain siksi, ettet osaa työtäsi, etkä ymmärrä mitä teet työksesi.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1462242041173

8 kommenttia:

  1. Joo jumalavit, semmosta trendiä, että sulla pitää olla älypuhelin ja jokin nimenomainen sovellus, jotta voit saada jonkin julkisen palvelun, pitää vastustaa hamaan paskaseen loppuun saakka. En yhtään pitäisi pahana, vaikka näiden älypuhelinsovellusten käytöstä rokotettaisiin pikkusen enemmän ja saadulla rahalla tuettaisiin esimerkiksi kertalippujen ostamista lipunmyyntipisteistä.

    VastaaPoista
  2. Jos nää teknokraatit menisi ja kehittäisi joskus jotain uutta ja hyödyllistä, mutta ei. Nyt on muotia, että korvataan vanhat hyvin toimivat systeemit uusilla monimutkaisilla viritelmillä ihan vaan sen takia, kun uusi teknologia on muka jotenkin hienompaa. Lisäksi laitevalmistajille ja sovelluskehittelijöille täytyy saada lisää markkinoita ja teknobyrokraateille lisää töitä sekä poliisille ym. kyttääjille kattavat tiedot liikkumisesta. Typerää typerysten touhua ja kansa maksaa.

    VastaaPoista
  3. Kuinka käy jos menee kulkuvälineeseen istuskelemaan ilman lippua? Kun tarkastaja sitten jossain vaiheessa tulee niin näyttää vanhaa nokialaista. Kelpaako selitykseksi, ettei lippua ollut mahdollista ostaa? Jos todella vaativat älypuhelinta niin kysyy, että kustantaako HSL?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä liputta matkustamisesta saatavan sakonkin voi maksaa vain sillä samalla mobiiliapplikaatiolla?

      Poista
  4. Onhan tuo pöyristyttävää, ei läheskään kaikki ihmiset vaan ole vielä valmiita tuohon muutokseen ja juurikin ulkomailta tulevilla varmasti 80% uupuu puhelimesta verkko.
    Kuitenkin uskon että älypuhelin on se mikä ihmiset tänä päivänä "pelastaa", koska tiedon saaminen, nopeus ja hyödyntäminen verrattuna vaikkapa 6 vuoden takaiseen on moninmoninmoninkertainen. Koskaan ihminen ei ole saanut tietoa itselleen näin helposti, nopeasti ja vaivattomasti kuin älypuhelimella. Knowledge=power.
    PS. Suuri epäilys etten olisi törmännyt loistavaan blogiisi koskaan ilman älypuhelinta. Älypuhelimen avulla mieleni on myös periaatteellisempi koska näen sen kautta niin paljon rahaan liittyvää ahneutta ettei tee sitä mieli itse suosia.

    VastaaPoista
  5. Ei tällaista voi kehitykseksi sanoa, paremminkin taantumiseksi. Nykyaikana niillä ei tosin tunnu paljon eroa olevan.

    https://www.hsl.fi/palaute

    VastaaPoista
  6. Ei aikaakaan, kansalaisten ihon alle tullaan laittamaan mikrosiru (pirun merkki), jota ilman ei voi ostaa eikä myydä mitään! Siinä vaiheessa itse astun pois yhteiskunnasta!

    VastaaPoista
  7. Hallituksen ja ministeriöiden kaavailut menevät samassa linjassa. Valtion virastojen työntekijöillä on ollut tähän saakka työpaikkaruokaloissa etu saada lounas esim. 1.80 e normihintaa alemmalla. Kohta sitä ei enää saa ellei ole älykännykkää, johon työntekijä lataa itse e-passi -sovellukseen rahaa ja sitä näytetään kassalla. Kaikilla työntekijöillä ei ole edes työnantajan antamaa älypuhelinta. Vaikka minulla olisi, pidän tämmöistä velvoitetta vastenmielisenä ja yhtenä askeleena kohti laajamittaista ihmisten ja rahaliikenteen valvontaa.

    VastaaPoista