tiistai 29. syyskuuta 2015

JARI TERVON ROSKASAKKI

Toimittajakirjailija Jari Tervo avasi sanaisen arkkunsa taannoin blogissaan ja toi julki suuren ja syvän halveksuntansa pakolaisia vastaan mieltäänosoittavia kohtaan. Jokaisella on tosin oikeus mielipiteeseensä, niin Tervolla kuin sillä valkoisessa tötteröhatussaan heiluvalla teinilläkin. Rasismin tuomitseminen on yksi asia, mutta Tervolla sanailu ei toki jäänyt tähän. Tervon kirjoitus ei ollut rasismin vastainen, vaan avoin vihakirjoitus valkoisia vähävaraisia ja köyhiä, syrjäytyneitä ja  koulujakäymättömiä vastaan.

Käydäänpä Tervon teksti läpi.

"Kypsää keski-ikää elävä suomalainen nainen seisoo turvapaikanhakijoita vastassa Suomen ja Ruotsin rajalla Torniossa. Hän pitelee käsissään kylttiä: ”Go home Isis”.
Kyltti on paitsi mieltä myös häpyä vailla. Juuri tätä nimenomaista Isis-nimistä murhaajien laumaa turvapaikanhakijat pakenevat. Miltä kyltin nähneistä turvapaikanhakijoista on mahtanut tuntua? Miltä olisi tuntunut Hitlerin Saksasta pakenevista juutalaisista, jos heitä olisi tervehditty uuden kotimaan rajalla: ”Go home Nazis”.
Isis-kylttiä kannatteleva rouva kyllä ymmärsi mielipiteensä perverssiksi, koska häntä hävetti niin, että hän oli peittänyt kasvonsa mustalla liinalla. Tai sitten häntä vaivasi flunssa. Valitettavasti jälkimmäinen vaihtoehto on todennäköisempi kuin edellinen."

Tervo avaa tekstinsä korostamalla "kypsää keski-ikää", joka ikään kuin määrittää mielenosoittajan jo alhaisemmaksi olennoksi, koska tämä on keski-ikäinen nainen. Kasvojen peittäminen johtuu, kuten Tervo itsekin tietää varsin hyvin maalaiskaupungin poikana, siitä että nainen ei uskalla näyttää naamaansa tuomitsemisen pelossa. Ja hän oli aivan oikeassa. Tervo, pikkukaupungin junttipojan tavoin, tuomitseekin naisen rinnastamalla hänet natsiksi. Keski-ikäinen nainen on perverssi natsi. Noin vain.

"Viime viikolla suomalainen rasismi otti jälleen uuden askeleen, tälläkin kertaa väärään suuntaan. Vihapuheet ovat nyt muuttuneet vihateoiksi. Sana on valitettavasti tullut lihaksi.
Vain muutama vuosi sitten rasismia ei ollut Suomessa kuulemma lainkaan. Sen jälkeen sitä esiintyi hieman, mutta vain netissä. Sen jälkeen sitä esiintyi selvästi enemmän, mutta vain netissä, eihän sitä ole pakko lukea. Nyt se sama olematon rasismi on meidän kaduillamme, kivittämässä ja heittelemässä polttopulloja, vainoamassa sotaa pakenevia ihmisiä."

Tervo näkee vainoja, vaikka sellaiset ovat vasta tulossa, ikävä kyllä, koska viha on niin suurta. Tervo kuvittelee, että tämä viha kumpuaa vain siitä, että rasismi syntyy itsestään tyhjiössä, tyhmien ihmisten keskuudessa. Tervo ei ymmärrä, eikä edes halua ymmärtää, mitä tämän vihan taustalla on, koska Tervo on pikkukaupungin junttipoika itsekin ja kieltäytyy ajattelemasta laajemmin. 

"Kouvolassa viisikymppinen mies yritti polttopullolla roihauttaa turvapaikanhakijoitten hätämajoituskeskuksen. Mies otettiin kiinni heti. Lahden Hennalassa turvapaikanhakijoitten bussia heiteltiin ilotulitteilla. Suomen Punaisen Ristin avustustyöntekijää nakattiin kivellä."

Nämä teot ovat selkeitä rajan ylityksiä ja ne tuleekin selvittää viranomaisten toimesta. Polttopullon heittäminen on jo todella vakava juttu, huomattavasti vakavampi kuin lakanassa ja tötterössä heiluminen ja möliseminen, joka, mielipiteestä huolimatta, on kansalaisoikeus, eli mielipiteen julkituontia. Ilotulitteiden heittelystä ihmisiä kohti löytyy laista muutenkin omat kohtansa.

"Rasistit ovat valittaneet, että vastaanottokeskukset lisäävät rikollisuutta. Se on aivan totta. Ne lisäävät kotoperäisen paskasakin rikollisuutta. Valkoisen lihaa syövän heteromiehen polttopulloisku oli ensimmäinen kerta, kun Kouvolan hätämajoituskeskuksessa tarvittiin poliisia.
Vapaaehtoisia auttajia on uhkailtu myös muualla. Miksi juuri heitä? Varmasti siksi, että heidän joukossaan on naisia. Lihava ja humalainen leijonapaitainen lerppa rohkenee kiusata heitä."

Mistä Tervo tietää, että Kouvolan polttopullomies on valkoinen lihaa syövä heteromies? Mitä tekemistä seksuaalisella suuntautumisella on rikoksen kanssa? Mitä tekemistä ruokavaliolla on sen kanssa? Ei mitään. Tervo vain oksentaa omaa mielikuvaansa, joka on hänelle itselleen varsin tuttu. Siitä tuonnempana. Ja kannattaa muistaa sekin, että Adolf Hitler oli raivoraitis kasvissyöjä.

Ennen kaikkea Tervo korostaa sitä, että Leijonapaitaa pitää päällään lihava mies. Ja koska mies on lihava, hän on humalassa. Ja samaan syssyyn hänellä on myös erektiovaikeuksia. En tiedä onko Tervolla ollut erektiovaikeuksia, mutta hänhän on itsekin ollut ylipainoinen ja varsin usein humalassa myös ravintoloissa, ja huutelemassa muille asiakkaille ja käyttäytynyt aggressiivisesti.
"Nyt se sama olematon rasismi on meidän kaduillamme, kivittämässä ja heittelemässä polttopulloja, vainoamassa sotaa pakenevia ihmisiä."

Tervo kuvailee tilannetta, jota ei ole vielä olemassa, mutta joka on tulossa. Tervo ei kuitenkaan analysoi tai halua edes käsittää miksi tuohon tilanteeseen ollaan menossa. Se johtuu kenties siitä, että Jari Tervokin on ylipainoinen, alkoholiin aikoinaan hyvinkin tutustunut lihaa syövä heteromies.

"Kun huuhaan linkous netissä ja rotuharhoissa onanointi rupeaa suomalaista rasistia tympäisemään, tekee mieli välillä pieksää ihmisiä, miksei myös polttaa. Suomeen on syntynyt näinä historiallisina päivinä oma valkoinen roskaväki."

Edellä olevassa pätkässä Tervo sitten kertoo oman yhteiskunnallisen analyysinsa. On siis olemassa rasisteja, jotka ovat kotona runkkaamassa tietokoneen ääressä, ja kun he kyllästyvät onanointiin, he tulevat esiin piiloistaan hakkaamaan ja polttamaan ihmisiä, aivan kuin vampyyrit, ihmissudet tai zombiet, mitkä tahansa taruolennot. Tervo nimeää heidät roskaväeksi ja antaa ymmärtää, että tietokone ja rasismi ovat synnyttäneet nämä taruolennot. Tämä on Tervon poliittisen ja yhteiskunnallisen analyysin korkein taso.

"Tämän huonosti koulutetun, epäterveellisesti syövän, homoja ja muukalaisia vihaavan, kulttuuria inhoavan ja omasta pseudo- ja kiihkoisänmaallisuudestaan jäykistyvän kansanosan suurin pelko on tämä: mikä tahansa maahan saapuva ihmisryhmä ohittaa heidät hetkessä sosiaalisessa hierarkiassa ja jättää heidät edelleen alimmaiseksi."

Tässä on Jari Tervon yhteiskunnallisen näkemyksen ydin, sen korkein taso.  On olemassa väestönosa, joka ei ole käynyt kouluja. On olemassa joukko suomalaisia, joka syö ehdoin tahdoin huonoa ruokaa. Kokonainen kansan ryhmä vihaa homoja ja muukalaisia, ja sama joukko inhoaa kulttuuria, jonka tietenkin Jari Tervo määrittelee. Tällä kansanosallahan ei voi olla kulttuuria olemassakaan. Heidän isänmaallisuutensa on valheellista ja väärää ja liittyy, huomatkaa asian patologinen seksualisointi, Tervon mukaan erektion saavuttamiseen.

Tervon mukaan tällainen rasistinen väestönosa on siis siinnyt itsestään tietokoneen ääressä, on olemassa kuin sienirihmasto, kuin syöpäläisarmeija. Ja kaiken taustalla on pelko siitä, että nämä ihmiset jäävät "edelleen alimmaiseksi." Tervo siis ilkkuu jo nyt alimmaiseksi jääneiden pelolle, yhteiskunnan huono-osaisimpien paniikille, pienituloisimmille pelkureille. Hän toteaa, että tämä ihmissyöpäläisten joukko on alimmaista kastia ja juuri siksi halveksittavaa sakkia juuri pelkonsa vuoksi. Tämä kertoo paljon Tervon omasta näkemyksestä, siitä kuinka hän yhteiskuntaluokat ja ihmiset mieltää.

"Tämän väen tunnuskuvaksi ilmestyi Ku Klux Klan -lakanainen tomppeli seisoskelemaan Hennalaan Suomen lippu kädessään. Ku Klux Klan on Yhdysvalloissa valkoisen roskaväen oma poppoo.
Pääministeri Juha Sipilän ilmoitus hänen perheensä ylimääräisen asunnon luovuttamisesta turvapaikanhakijoitten käyttöön oli kansainvälinen uutinen. Tämän uutisen mielihyvää ehdittiin Suomessa tuskin pullistella, kun hennalalaisen lakanamiehen kuva kävi asettamassa maamme jälleen paikalleen. Ihmisoikeuksissa lähestymme Itä-Eurooppaa. Länsi-Eurooppaa Suomi muistuttaa kohta vain kokonaisveroasteeltaan."

Edellä olevan vuodatuksen juju paljastuu lopussa: lakanatomppeli, joka siis muistutti amerikkalaista rasistia, liittääkin meidän itäiseen kulttuuripiiriin. Sieltä se mönkii esiin se Tervon sisimmässä oleva länsimaiden alamainen. Rasimi on ikävä juttu, mutta kaikkein pahinta olisi se, ettei meitä pidettäisikään länsimaana. Pahinta mitä lakanassa heiluva pövästi saa aikaan on se että meitä luultaisiin itäeurooppalaisiksi. Ja tämän ajatusjatkumon päässä on tietenkin RYSSÄ.

Rasismi on paha, koska sen takia meitä luullaan vielä ryssiksi. Se on pahinta mitä voi olla. Se, että joku liittää meidät itään. Tämä on rasismin pahin seuraus. Joku voi luulla Tervoa venäläiseksi.

Jotenkin Tervo onnistuu myös kippaamaan Suomen ihmisoikeusloukkaukset ja rikokset, joita nimenomaan viranomaiset ovat tässä maassa tehtailleet, yhteiskunnan vähäosaisimpien niskoille. Nekin ovat siis vähäosaisimpien syytä, vaikka valtikkaa tässä maassa heiluttavat nimenomaan Tervolle mieluisat Nato-aktivistit ja EU-mieliset oikeistolaiset.

"Suomalaiset rasistit yrittävät pyhittää rivon aatteensa kiistattomilla suomalaisilla symboleilla. Veteraanit ovat muka taistelleet rasismin puolesta. Typeryydessään väite pöyristyttää jopa viileää mieltä. Rasismi ei siitä miksikään muutu, että sitä veisatessa heilutellaan Suomen lippua, muka sen puhtautta varjellen. Rasistit sitä lippua tahraavat."

Tietääkseni kukaan ei ole väittänyt missään, että veteraanit taistelivat rasismin puolesta, paitsi Tervo itse. Sodissa Suomi taisteli itsenäisyydestään ja kiistaton tosiasia, sekä de jure että de facto, on se, ettei Suomi enää ole itsenäinen. Se tosin Tervolta unohtuu, tai sitten hän ei pidä asiaa missään arvossa.

Se, että pelokkaat yhteiskunnan vähäväkisimmät takertuvat niihin symboleihin, jotka heille edustavat edes jotakin hyvää, on pahinta saastaa. Yhteiskunnan alimmaiset likaavat eurovalkopestyn lipun likaisilla sormillaan, Tervo toteaa.

"Leijonapaidan rasistit ovat onnistuneet minulta pilaamaan. Ei tee mieli pukea sitä päälle. Tuntuu kuin kannattaisin jotain ihan muuta kuin Suomen jääkiekkomaajoukkuetta."

Rasistit ovat varastaneet Leijona-paidankin Tervolta, näin suurista asioista on kyse. Näin merkityksellisistä asioista on siis kyse.

"Pelottaa ajatella, saavatko rasistit toiminnalleen selittäjien parven. Työttömyys, sukupolvesta toiseen jatkuva köyhyys, vaikutusmahdollisuuksien puuttuminen, päihteitten liikakäyttö tullaan, totta kai, mainitsemaan, samoin myös kuningasteema, syrjäytyminen."

Tässä Tervo, joka on itse jo edellä todennut rasismin kuuluvan yhteiskunnan alimpiin luokkiin niiden olemuksen vuoksi, petaa jorinansa loppunousua. Hän valmistelee lopullista iskuaan ottamalla pois oikeuden analysoida tilannetta. Hän esittää, että ne jotka yrittävät ymmärtää tilannetta, ovat selittäjiä, selittelijöitä, ja siten samaa sakkia kuin nämä tyhjiöstä siinneet rasistisyöpäläiset.

Tervo myös halveksuu avoimesti syrjäytyneitä. Hänen mielestään se on selittelijöiden kuningasteema. Syrjäytyminen on siis pelkkää sepitystä, sepustus, ei mikään todellinen ongelma. Tervon mielestä työttömyys, köyhyys, osattomuus, päihdeongelmat ja syrjäytyminen eivät ole todellisia ongelmia. Näin siksi, että Tervo haluaa osoittaa kirjoituksellaan, että rasismi on geenimutaatio, viha on syntymävika, eikä millään ilmiöllä ole mitään kytköstä tai yhteyttä mihinkään yhteiskunnalliseen kontekstiin. Se on aika paljon kertovaa se.

"Eivät nämä rasistit mitään syrjäytyneitä ole. Suomen kielessä on täsmällinen nimitys ihmisille, jotka tahtovat polttaa ja kivittää toisia ihmisiä. He ovat roskaväkeä."

Ja sitten lopuksi Tervo kertoo mistä on kyse: kyse on siitä, että on olemassa kansanosa, biologinen joukko ihmisiä, jotka ovat roskaväkeä. Yhteiskunnallinen kehitys, köyhyys, syrjäytyminen, mikään ei synnytä tällaisia ilmiöitä. Ne johtuvat vain siitä, että kyseiset henkilöt kuuluvat yhteiskunnan alimpaan kastiin, roskaväkeen. Roskaväkeen kuuluva on syyllinen. Hän on syntynyt syylliseksi. Hän on syyllinen juuri siksi, että on köyhä, työtön, paihdeongelmainen ja syrjäytynyt. Kaikki nuo ovat hänen omaa syytään ja selittävät miksi hän on rasisti.

Köyhä syrjäytynyt lihava hetero on syyllinen, koska on rasisti. Hän on rasisti, sukupuolesta riippumatta, koska on köyhä syrjäytynyt lihava hetero. Hän on itse aiheuttanut tilansa. Hän on syypää, syyllinen, saastaa, roskaväkeä. Ja mitähän tälle ihmisroskalle pitäisikään tehdä? Aivan. Roskat pitäisi siivota pois ja laittaa roskakoriin, jäteastiaan, pois hyvien ihmisten silmistä haisemasta.

Jari Tervo tietenkin manaa omia pelkojaan pois. Hän tietää olevansa ylipainoinen, takavuosina viinan kanssa liikaa lätrännyt lihaa syövä heteromies, ja hän tietää, että hän voisi olla yksi noista halveksimistaan olennoista. Tervolla on käynyt tuuri. Hän on onnistunut nousemaan yhteiskuntaluokissa ylöspäin ja huutelee sieltä alimmaisille, peläten että joku yläluokkainen tajuaa Tervon olevan juuri sellainen, kuin siellä alhaallakin ollaan. Hän peittelee räyhäämisellään omaa pelkoaan paljastumisesta.

Tervon mielestä rasismi ja maahanmuuttovihamielisyys sikiävät siis yhteiskunnan alimmaisten kehossa itsestään. Tervon silmissä sillä ei ole mitään merkitystä, että nämä alimman sosiaaliluokan ihmiset kuolevat jo nyt kymmenen vuotta nuorempia kuin varakkaammat. He ovat sairaampia. He ovat - niin, he ovat köyhiä. Tai kuten Jari Tervo asian ilmaisee: roskaväkeä. Ja roskaväestä ei tarvitse välittää. Roskaväki on roskaväkeä itsestään. Kaikki muu on selittelyä.

Tervo ei halua tietää, tai ainakaan tunnustaa, että viimeisen 15 vuoden aikana köyhyys on tässä maassa vähintäänkin kaksinkertaistunut. Meillä on nyt 900 000 köyhää. Köyhiä lapsia on satoja tuhansia. Se johtuu Tervon mielestä heistä itsestään, koska he ovat rasisteja.

Yli viisikymppinen pitkäaikaistyötön työllistyy vain hyvällä tuurilla, näin minulle sanoi TE-keskuksen virkailija Off the record. Se johtuu Tervon mukaan siitä, että yli viisikymppinen pitkäaikaistyötön on rasisti.

Avustusten varassa elävä vammainen on rasisti, koska hän on köyhä ja siten roskasakkia. Hän on itse syypää omaan elämäänsä, Tervon maailmankuvan mukaan. Nälkää näkevä vanhus, joka pelkää häätöä asumistukileikkausten keikkuessa pään yläpuolella teloituskirveen tavoin, on rasisti, koska jos hän ei olisi rasisti, hän ei olisi alimmaista kastia.

Nuori, joka tietää ettei voi mennä lukioon, koska hänen perheellään ei ole varaa lukiokirjojen ostoon, on rasisti ja tilanteessaan omaa syytään. Jos hän ei olisi rasisti, hän ei olisi alimmaista kastia ja olisi rikas ja menisi luokioon. Pitkäaikaissairas, joka on passitettu kotihoitoon kuolemaan, on rasisti, koska hän tuntee pahaa oloa siitä, että paikallinen terveyskeskus suljettiin ja nyt siihen avataan pakolaiskeskus. Se on vain ja ainoastaan hänen omaa syytään.

Jari Tervon analyysi tilanteesta on lapsellinen ja yhtä yksioikoinen kuin tuolla Lahden 19-vuotiaalla tötteröhattupojallakin. Kumpikaan ei näe sitä miksi tilanne on tämä. Kumpikaan ei halua tai pysty käsittämään miten tähän on tultu. Kumpikaan ei tunnusta, että tilanne on tehty tieten tahtoen.

Pääministeri Jari Sipilä sanoi parisen viikkoa sitten Brysselissä YLE:n haastattelussa, että pakolaislinjaukset tehtiin jo keväällä. Toukokuussa 2015 Kunta-lehti kirjoitti, että sisäministeriö vaati kuntia selvittämään tilat noin 80 000 pakolaisen vastaanottamiseen. Päätös tästä "pakolaiskriisistä" tehtiin siis jo viime keväänä. Pääministeri Sipilä on jo silloin, heti vaalien jälkeen, ollut tietoinen siitä mitä tulossa on. Ei tämä tilanne tyhjästä puhjennut. Se oli tiedossa jo ennen kesää.

Mistä sitten on kyse? Toisin kuin Tervo kirjoituksessaan antaa ymmärtää, ihmiset eivät pelkää siksi koska ovat rasisteja. He pelkäävät syystäkin. He pelkäävät sitä, että heidän toimeentulonsa heikkenee entisestään ja se heikkenee. He pelkäävät menettävänsä kotinsa mikä tukileikkausten jälkeen onkin mahdollista. He pelkäävät menettävänsä terveytensä. He pelkäävät menettävänsä elämänsä viimeisetkin rippeet. Näitä aiheellisia pelkoja Jari Tervo halveksii. Hän halveksii näitä ihmisiä avoimesti.

Tervon mielestä he ovat itse syntyneet osaansa. Todellisuudessa heitä on peloteltu viimeiset 20 vuotta poliittisten johtajien toimesta. 90-luvun lamasta saakka suomalaiset on pidetty kurissa pelolla, uhkailemalla. Se on tehnyt ihmisistä pelokkaita ja peloissaan he ovat nielleet kaiken mitä heille on tuputettu. Nyt mitta on täynnä. Nämä ihmiset, se Tervon roskaväki, on saanut tarpeekseen. He eivät enää jaksa niellä.

He äänestivät perussuomalaisia ja tulivat petetyiksi. Poliitikot kusettivat jälleen kerran, huijasivat, söivät joka ainoan vaalilupauksensa. Mitä tälle roskasakille jää? Mihin he voivat tukeutua? He pitävät kynsin hampain kiinni edes jostakin. Ja mitä heille kerrotaan?

Valtio myy maamme ulkomaalaisille sijoittajille, veroparatiisiyhtiöt eivät maksa veroja eivätkä suuryritykset, valtio myy järvemme ulkomaalaisille yrityksille... Tämä maa tässä jalkojemme alla on katoamassa, aivan kuten katosi terveyskeskus, koulu, posti, pankki, työpaikat, kaikki ympäriltä. Mitä tämän roskaväen, näiden alimmaisten pitäis ajatella, tuntea? Rauhaa? Tyyneyttä? Mielihyvää?

Ja sitten maahan tulvahtaa aivan äkisti, "hallitsemattomasti", tuhansia muukalaisia, vieraan oloisia, vieraskielisiä, joille järjestyy asunto, ruoka, raha, terveydenhoito. Mitä pitäisi ajatella? Mihin pitäisi uskoa?

Tälle valkoiselle roskaväelle on huudettu, ettei terveyskeskukseen ole varaa, ei kunnalla eikä valtiolla, ja kuitenkin samoihin tiloihin majoittuu yks kaks pari sataa pakolaista, ulkomaalaista, joiden kerrotaan maksavan vuodessa 15 000 euroa per nuppi. Jostakin löytyi heitä varten rahat. Mitä siinä tilanteessa roskaväki ajattelee? Mitä sen pitäisi ajatella?

Köyhyys ei jalosta. Vähäosaisuus ei tee ihmisistä hyviä. Puute ei paranna ihmisluontoa. Sorto ei karaise, eikä osattomuus ole sarasvuolainen mahdollisuus. Vieterinsä äärimmilleen venyttänyt ihminen suuntaa katkeruutensa ja vihansa lähimpään maalitauluun. Hyvin usein se on ollut ryyppykaveri, ehkä perheen jäsen, mutta nyt maisemaan on ilmestynyt ventovierasta väkeä. Tämä on peruspsykologiaa. Viha kohdistuu konkreettiseen, ei kaukana poissa olevaan päättäjään, joka on koko sopan keittänyt.

Ja tämä on tarkoitus. Köyhä vihaa köyhää, koditon koditonta, osaton osatonta. Hajoita ja hallitse. Tervon roskaväelle tuodaan vihan kohde nenän eteen. Vihatkaa heitä, he vievät teiltä. Ja samaan aikaan Suomen valtion varat ja maamme viedään, anastetaan, varastetaan, myydään pois. Hajoita ja hallitse. Kuten rosvoparoni Jay Gould sanoi suuren lakon aikaan sata vuotta sitten Yhdysvalloissa: Voin aina palkata toisen puolen köyhistä tappamaan sen toisen puolen.

Siitä on kyse. Sitä Jari Tervo ei halua nähdä, ymmärtää tai käsittää. Se johtuu siitä, että häntä tujottaa peilistä ylipainoinen, viinasta tykkäävä, lihaa syövä valkoinen heteromies, jonka olemassa oloa Jari Tervo ei halua tunnustaa.

13 kommenttia:



  1. Tervon psykopatologinen fantasmapolitiikka - mytäilee ihmeellisesti suomenruotsalaisten 900 vuotta vanhaa rotuoppia suomalaisista kolonisaatiokarjana, ohjailtvana, rangaistavana

    http://finnsanity.blogspot.fi/2015/09/teivo-teivainen-ala-lyo-lyotya.html

    VastaaPoista
  2. Todella hyvä, onnittelut!

    VastaaPoista
  3. Tervo myös häpäisee maamme sotaveteraanit. Kun miehet tulivat sodan jälkeen kotiin he eivät sanoneet sanaakaan sodasta, niin rankka ja julma oli sota. Melkein poikkeuksetta kuulee kuinka lapset muistavat heränneensä isänsä huutoihin keskellä yötä kun isä näki painajaisia, painajaiset jatkuivat heidän elämänsä loppuun saakka.

    Kun yhteiskunta ei osannut hoitaa sotatraumoja jäi heidän ainoaksi vaihtoehdoksi alkoholi, se turrutti aistit ja sai hetkeksi unohtamaan.

    Lapset jotka rukoilivat päivittäin että isä tulee hengissä kotiin rintamalta alkoivat pelätä kun isä tulee humalassa kotiin. Lapsille ei koskaan selitetty miksi isä juo koska isät kieltäytyivät puhumasta sodasta - se kertonee millaisia julmuuksia meidän urheat sotaveteraanit joutuivat kokemaan puolustaessaan kotia, uskontoa ja isänmaata.

    Ja nyt meidän kaikkien täytyy teeskennellä että pakolaiset kärsivät hirvittävistä sotatraumoista, vaikka jokaisen suomalaisen suvussa on miehiä jotka kärsivät elämänsä loppuun saakka sotatraumoista. Tervo vieläpä tuomitsee ainoan lääkkeen joka sotaveteraaneilla oli eli viinan.

    Suomalaisena koen suurta häpeää jos koskaan näen Tervon leijonapaidassa häpäisemässä pyhintä ja puhtainta mitä meillä on. Tervo ei ansaitse edes koskea leijonapaitaan!

    VastaaPoista
  4. Ihan huikea teksti! Onko Kalergi-suunnitelma tuttu?

    VastaaPoista
  5. Täydellinen ruumiinavaus Tervon kuolleena syntyneelle vuodatukselle.
    Arvostan.

    VastaaPoista
  6. Ylimielisyys on itsepetoksen jalostettu muoto.

    Tapaus Tervo pelkää paljastumistaan kuin natsi polttouunin kitaa, johon juutalaisia tasaisena virtana työnsi, peläten sinne itse joutumista mikäli roolit vaihtuvat.

    Tervo on aikamme ruumiillistuma, läskiperseinen öykkäri joka mölisee suureen ääneen aivopierujaan. Tapaus tervon ns.ydinosaamistaan on asetella sanoja hauskalla tavalla (joskus), eikä mitään muuta.
    Tervon suurin pelko on paljastua vähä-älyiseksi mitättömyydeksi joka on pelkkä paskahousuinen pikkusielu, peloissaan tärisevä mammanpoika jonka suurin pelko on ettei kukaan häntä enää huomaa.

    Ehkäpä jonain päivänä joku tervon mainitsemista roskaväkeen kuuluvista pitää hänelle oppitunnin, pitkällä kaavalla.

    Mikäli joku todella on huolissaan suomi-kuvasta maailmalla, tervot ovat se suurempi huoli, kuin paikallinen tötteröpää joka päätti itseään ulkoiluttaa pakolaiskeskuksen pihamaalla.

    VastaaPoista
  7. Kiitos, mahtavaa ja asiallista tekstiä!
    Yksi asia on varma, Jarin kannattaa tästä lähtien ulkona liikkuessaan katsoa selkänsä taakse Todella Huolellisesti!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep - jo jonkin aikaa tiedostanut Tervon "mielipiteet". En lue, enkä osta kirjojaan!

      1%

      Poista
  8. Kylläpäs oli taitava kielenkäyttäjä, joka osasi kääntää jokaisen ajatuksen vastakohdakseen Tervon kirjoituksesta. ONNITTELEN!

    VastaaPoista
  9. Jari Pervon blogeista voi pikkuhiljaa ruveta keräilemään toista mutta huonoa painosta Juoppohullun Päiväkirjasta.

    VastaaPoista
  10. Kiitos. Sanasta sanaan asiaa!

    VastaaPoista
  11. Mielestäni Tervo ei ansaitse näin loistavaa analyysiä itsestään.

    VastaaPoista