Moni suomalainen miettii mielessään mitä ihmettä tälle maalle on tapahtunut? Miten yhdestä maailman rikkaimpiin kuuluvasta maasta on tullut velkainen, yhteiskunnan palveluita alasajava, yhtä rajummin epätasa-arvoistuva eurooppalainen syrjäseutu? Miten on mahdollista, että Suomi on liukunut yhtä vauhdikkaammin takapakkia vuosikymmeniä? Miten Suomi, joka oli ylpeä sinibareteistaan ja puoluettomuudestaan, onkin maa, jonka miehiä vammautuu merkillisissä sotaoperaatioissa kaukomailla?
Se ei ole sattumaa. Se ei ole vahinko tai onnettomuus, tai meistä riippumattomista syistä seurannutta kehitystä. Se on kaikki tietoisen politiikan seurausta.
Valtion velkaantumisen selitykseksi tarjoillaan vuoden 2008 kriisiä. Sanotaan, että vienti sakkasi, verotulot romahtivat ja blablabla. Vuonna 2008 oli finanssikriisi, talouslama, mutta muut maat nousivat siitä. Me emme koskaan.
Valtio velkaantui, koska sen veropohjaa oli romutettu jo 1990-luvulta saakka. Suomea oli "sopeutettu" yleiseurooppalaiseen muottiin, toisin sanoen EU-kuntoon. Tämän sopeutuksen keskeisenä ideana oli keventää rajusti kaikkein rikkaimpien verotusta ja keventää kaikkein suurimpien yritysten verotusta. Pienyrittäjille tarjottiin ja tarjotaan edelleen täysin toisenlaista lääkettä. Vuonna 2011 Nokian veroprosentti oli 0,1%. Mikä mahtoi olla tuona vuonna pienyrittäjien veroprosentti? Hieman tuon jälkeen Stora Enso maksoi miljardien liikevaihdosta alle 10 000 euroa veroa. Se on vähemmän kuin osa ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla olleista työttömistä.
Valtio velkaantui, koska Suomi oli nettomaksaja EU:lle. Koko EU-jäsenyytensä aikana Suomi on ollut vain kahtena vuonna nettosaaja. Kaikkina muina vuosina pelkät jäsenmaksut ovat tuoneet miinusta. Viime vuonna Suomi maksoi jo yli miljardin nettona jäsenyydestään. Siis yli miljardin nettomiinusta. Suomi on jäänyt koko EU-jäsenyytensä ajan miljardeja euroa miinukselle, sen jälkeen kun kaikki sieltä saadut tuet on vähennetty. Pelkästään rakennerahastoon Suomi laittoi 4 miljardia ja sai sieltä yhden, eli pelkästään tuo teki 3 000 000 000 euroa miinusta. Samaan aikaan valtion veropohjaa romutettiin.
Kaikki tämä oli ja on tahallista ja tietoista politiikkaa. Eikä siinä kaikki. Suomi lapioi miljardeja euroa eurotukiin. Kyprokselle annettiin noin vain 2 miljardia. Neljälle kreikkalaispankille annettiin 2 miljardia, joista saatiin omaa rahaa tukitalletuksena takaisin se valtiovarainministeri Rinteen uhoamat plus 900 miljoonaa. Absoluuttinen miinus oli siis 1,1 miljardia. Kaikkiaan Suomella on takauksia 7 miljardin edestä pelkästään Kreikkaan. Ne tulevat maksuun ennemmin tai myöhemmin, sillä Kreikka ei tule koskaan selviämään veloistaan.
Kun silloinen valtiovarainministeri Jutta Urpilainen huusi vuonna 2013 valtion säästötarpeen olevan 2 miljardia, hallitus jakoi 1,8 miljardia kaikkein rikkaimmille ja suurimmille yrityksille verohelpotuksina. Pienyrittäjien verotusta kiristettiin ja pääministeri Kataisen mielestä se kannusti niitä kasvuun, kun PK-yrittäjät näkivät että isommat saavat tukea ja pienemmät eivät.
Jyrki Kataisen valtakaudella valtio leikkasi menojaan, eli heikensi kansalaisille suunnattuja palveluita, lähes 8 miljardin edestä. Siis miinus kahdeksan. Samaan aikaan valtio otti lisälainaa, siis lisää velkaa entisen lisäksi 47 miljardia. Siis miinus 47. Yhteensä miinusta tuli 55 miljardia, koska lainahan pitää maksaa takaisin. Se ei ole tuloa, plussaa, vaan maksettavaa, eli miinusta.
Kaiken tämän taustalla jylläsi hallintouudistus. Hallintouudistuksen tavoitteena oli ja on tuhota koko Suomalainen yhteiskuntajärjestys. Kaikki ministeriöt tullaan lakkauttamaan. Niiden tilalle tulee yksi valtion virasto. Tässä ideassa ei ole suomalaisten näkökulmasta mitään järkeä eikä hyötyä, eikä olekaan. Se ei tuo säästöjä, eikä parannuksia. Se heikentää kansalaisten asemaa ja palveluita. Sillä ei ole väliä, koska hallintouudistuksen tarkoitus ei ole parantaa kansalaisten asemaa tai elämää. Sen tarkoituksena on tehdä Suomesta helpommin hallittava EU:n osavaltio. Brysselistä katsottuna on järkevää, jos Suomessa on vain yksi taho, jonka kanssa operoidaan.
Jotta tämä yksi osavaltion hallintoelin selviäisi tehtävästään, kuntia on lakkautettava. Koko maan hallinto on ajettava tasolle, joka riittää osavaltion hallitsemiseen. Siksi maakuntajako, läänijako, kuntien määrä, kaikki on saatava minimiin.
Poliisin hallintouudistus on sekin vain osa tätä. Tarkoituksena on muokata Suomen poliisista osavaltion poliisi, joka kykenee valvomaan kansalaisia Brysselin tavotteiden mukaisesti. Uudistuksen jälkeen Suomen poliisi on olemassa EU:ta varten, eikä suomalaisia. Puolustusvoimien alasajossa on kyse samasta. Sekin organisaatio alistetaan ylikansallisille päätöksille ja siitä tulee vain osa ylikansallista sotajoukkoa, joka ei ole olemassa suomalaisia tai Suomea varten. Sama koskee koko suomalaista terveydenhoitojärjestelmää.
SOTE-uudistuksen tavoitteena on muovata osavaltion terveydenhuolto helpommin Brysselistä hallittavaksi. Siksi maahan perustetaan väkisin muutama jättimäinen stalinistisen mallin mukainen SOTE-alue. Mitään säästöjä ne eivät tuo. Mitkään tutkimukset eivät ole osoittaneet mitään säästöjä, ennen kuin nyt vaalien alla. Vasta nyt, vaalien lähestyessä, taikavoiman avulla SOTE-uudistus on saatu yllättäen kannattamaan.
Hallintouudistus tekee Suomesta EU:n osavaltion ja samalla muokkaa siitä tulevien vapaakauppasopimusten näkökulmasta sopivan maan. SOTE-uudistuksessa taustalla on kaikkien palveluiden yksityistämiseen tähtäävä sopimus. Jotta koko maan terveydenhuolto ja hoito voitaisiin yksityistää, maahan pitää luoda järjestelmä, joka tekee siitä helppoa ja houkuttelevaa. Suuret kansainväliset terveys- ja hoitoalan yhtiöt kiinnostuvat SOTE-alueista, joista jokainen on niille miljardien arvoinen. SOTE-järjestelmässä muutama SOTE-johtaja voi yksityistää koko alueen terveydenhuollon ulkomaalaiselle jätille nopeasti ja helposti, ilman että yksikään kaupunki, kunta tai asukas kykenee sitä estämään.
Tähän samaan liittyy myös suomalaisyritysten polkumyynti ulkomaalaisille, valtion omaisuuden polkumyynti ulkolaisille yrityksille, sekä valtion omaisuuden antaminen ilmaiseksi ulkolaisille suuryrityksille. Paikalliset pienyritykset, jopa kansallisella tasolla toimivat yritykset ovat tiellä. Juuri siksi ne ovat hallinnollisten kuristamistoimien kohteena. Vain ylikansallisilla yrityksillä on sijaa tässä EU:n osavaltiossa, jossa kaikki vapaakauppasopimukset ovat voimassa. Matti Vanhasen hallitus otti käyttöön niin sanotun "ulkomaalaisyritysten suosituimmuusaseman." Sitä noudatetaan siis koko ajan. Se takaa ulkolaisille yrityksille helpotetun menettelyn luvissa ja verotuksessa. Tämä ulkolaisia suosiva ratkaisu tehtiin muka houkuttelemaan investointeja. Todellisuudessa se on osa kokonaisuutta, jossa maata valmistellaan osavaltiokuntoon, ylikansallisten toimijoiden temmellyskentäksi.
Alkuasukkaille on varattu kolme roolia: valvoa toisia alkuasukkaita ja pakottaa heidät tottelemaan, työskennellä ulkomaalaisille ylikansallisille yrityksille ja kuulua ylikansallisiin sotajoukkoihin. Pieni joukko alkuasukkaita pääsee satraappi-luokkaan, eli toimimaan ylikansallisten tahojen paikallisina vallan käyttäjinä muita alkuasukkaita vastaan. Pienestä suomalaisjoukosta tehdään paikallinen ylimystö, jonka ainoa tehtävä on hallita muita alkuasukkaita ulkomailta tulevien määräysten ja ohjeiden mukaan.
Kuullostaako tutulta? Kyllä, näinhän Suomessa elettiin vuosisatojen ajan. Ruotsin vallan aikana alistaminen ja riisto olivat niin läpitunkevaa, ettei suomalaisia edes ollut virallisesti olemassa. Venäjän vallan aikana olimme suoraan tsaarin alainen autonominen suurruhtinaskunta. Meillä oli jopa oma alueparlamenttimme. Näiden kahden menneisyyden mallin jonkinlainen yhteensulautuma on myös se mihin meitä nyt viedään. Meistä tehdään siirtomaa, alusmaa, osavaltio.
Kaikki ne irralliset, älyttömiltä tuntuvat kuviot liittyvät toisiinsa. Ne ovat kaikki tämän hankkeen osia. Kaikki älyttömät, kansalaisten vaikutusmahdollisuuksia heikentävät, viranomaisille lisävaltuuksia antavat, pienyrityksiä tuhoavat uudistukset, lait ja menettelyt ovat osa sitä projektia, jossa Suomi-niminen kansallisvaltio lakkautetaan.
Jos joku epäilee asiaa, voi tarkistaa sen esittämällä yhden kysymyksen itselleen. Kuka tästä kaikesta hyötyy?
Ja vastaus löytyy kun noudattaa seuraavaa mottoa: Follow the Money.
Nykyään parasta suomessa on helppo mahdollisuus muuttaa johonkin oikeaan sivistysvaltioon, pois taantumuksellisesta suomesta (vauhti on kova ja suunta takaisin orjavaltioksi, itsenäisyys ei ollutkaan suomalaisten "juttu").
VastaaPoistaNykyään mietitään miksi suomalaiset antoivat kaiken pois, ilmaiseksi ja hymy huulilla, takaisin orjakansaksi, miksi ?
Vastaus on pakko olla orjakansan historiassa, ei minkäänlaista tapakulttuuria (todellisuudessa) eikä minkäänlaista todellista kansallistunnetta (positiivista) joka kestää myrskyt ja rytkeet, annetaan heti periksi ja antaudutaan taas orjiksi kun joku taho haluaa vallan ottaa.
Tuntuu että suomalaisen pahin vihollinen on suomalainen, ja se on todella surullinen huomio, siksi satamissa ihmisiä riittää muuttokuormineen matkalla kauaksi pois ....
Juuri näin
PoistaJälleen osuva kirjoitus. Jos emme saa suuntaa käännettyä, seuraava sukupolvi jakautuu kahteen ryhmään: niihin joilla on ruoskan kahva kädessään ja niihin jotka saavat tuntea ruoskan tanssivan selkänahkassaan
VastaaPoistaPankeilla on monopoli tuotteeseen nimeltä raha. Ne lainaavat tuotettaan kaikille sitä haluaville tai tarvitsevalle, mutta sillä ehdolla että se (lainattu tuote) palautetaan heille 100% takaisin plus korot, jota pidetään "tuotteen hintana". Korot on mahdollista maksaa täsmälleen sillä samalla tuotteella, jonka tuottamiseen niillä (pankeilla) on monopoli.
VastaaPoistaMutta tämä ei ole koko homman mielenkiintoisinta antia.Mielenkiintoisinta tässä touhussa on se, että yhdelläkään EMU-maalla (Espanja on yksi tällainen) ei ole minkäänlaista mahdollisuutta selvitä euromääräisistä velvoitteistaan (veloista). Tähän on olemassa kolme perustavanlaatuista syytä.EMU:n liittyneen valtion on lainattava valuuttansa. Yksikään 17 valtiosta, jotka ovat liittyneet EMU:n, ei voi liikkeelle laskea euroja, vaan ovat kyseisen valuutan käyttäjiä. Niiden on maksettava mitä tahansa velkakirjamarkkinat vaativatkaan. Esimerkiksi Ay-liikkeiden alasajo tai vaikkapa julkisen infran yksityistäminen jne.Taloudellista kasvua ei ole olemassa ilman kierrossa olevan rahamäärän kasvua. Mutta kuten tiedämme, ilman velkaa ei ole rahaa, eikä velkaa ole olemassa ilman lainaehtoja. Kts. ensimmäinen kohta. Yhdelläkään EMU-maalla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta täyttää kauppataseen ylijäämällä paikallisten pankkien talouteen jättämää koron mentävää aukkoa. Maapallolla kun ei ole olemassa sellaisia maita jotka kykenisivät ostamaan biljoonien eurojen edestä EU-maissa tuotettua halpavientikrääsää.Tällä tavalla EMU-maiden taloudellinen järjestelmä on lukittu nk. deflaatiokierteeseen. Tällä tavalla jokainen EMU-maa ajautuu maksukyvyttömäksi sekä täysin kykenemättömäksi hoitamaan edes perustavanlaatuisia lakisääteisiä velvoitteitaan ja ajautuu toteuttamaan mitä tahansa "sijoittajien" vaatimia taloudellisia perversioita.Mutta älä huoli. Järjestelmä toimii täsmälleen niin kuin se on suunniteltukin
Karua luettavaa.Ja enemmistö kansasta ei luultavasti edes tajua.Edellisillä polvilla oli vielä ryhtiä.Sodan jälkeiset sukupolvet ,tulos nähtävillä ympärillämme.
VastaaPoistaVain jokin ihme voi enää auttaa mielstäni.
Sande, tykkään kirjoituksistasi. Mutta sanot, että "jyrki katainen leikkasi". Mihin perustat tämän väitteen?
VastaaPoistaKun Katainen aloitti valtiovarainministerinä 2008, julkiset menot olivat 87 Miljardia Euroa. Kun Katainen lopetti pääministerinä, julkiset menot olivat 116 Miljardia Euroa. Julkiset menot ja tulonsiirrot eivät koskaan aikaisemmin Suomen historiassa ole nousseet yhtä nopeasti kuin Kataisen aikakaudella.
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Julkisten-menojen-kehitys/
On hyvin outoa, että koko ajan joka paikassa esitetään väite "leikkauksista", vaikka sille ei ole minkäänlasta pohjaa.
Muuten tsemppiä blogillesi.
Aamen!
VastaaPoistahttps://www.youtube.com/watch?v=72Im4pnr7W0
VastaaPoista